mama_w_ciazy

       Ciąża to dla kobiety okres wyjątkowy. Zmiany w organizmie zachodzące na poziomie fizjologicznym, komórkowym są ogromne. Przez 9 miesięcy ciało wymaga specjalnej uwagi ze względu na zwiększone zapotrzebowanie energetyczno–odżywcze. Jednocześnie łamane są stereotypy, jakoby przyszła mama miała jeśc za dwoje. Nic bardziej mylnego. DLA DWOJGA – jak najbardziej tak.

Mając na uwadze zdrowie swoje i swojego maluszka ze szczególną uwagą powinniśmy komponować swoje potrawy oraz dokon ywać zakupów produktów spożywczych. Warto inwestować w produkty ekologiczne, z naturalnych, sprawdzonych źródeł, aby minimalizować ilość substancji chemicznych dostarczanych do organizmu. Każdy posiłek powinien stanowić w pełni zbilansowaną opcję, zawierającą wszystkie składniki odżywcze, czyli : energetyczne węglowodany, budulcowe białko oraz termoizolacyjne tłuszcze. Nie zapominajmy o WITAMINACH, których źródłem są warzywa i owoce, ale nie tylko. Podczas ciąży zwiększa się zapotrzebowanie na pierwiastki m.in. żelazo, magnez, wapń. Warto odwiedzac raz na jakiś czas specjalistę, który doradzi nam w kwestii zbliansowanej diety na okres ciąży.

Są bowiem produkty, których ciężarna powinna raczej unikać. Należą do nich surowe mięso, ryby, sery pleśniowe i inne sery dojrzewające, jajka. Nie należy przesadzac z warzywami strączkowymi. Jeśli chodzi o napoje, odstawiamy alkohol, napoje gazowane, wysoko słodzone i „farbowane”. Nie należy przesadzac z kofeiną. Również fanki herbatek ziołowych powinny zasięgnąć porady, ponieważ niektóre zioła mogą w nadmiarze stanowić zagrożenie dla rozwijającego się płodu.

Monika Borchulska

www.energodajnia.pl

 

Tagged with →